خرید بادام منقا به صورت کلی و جزئی

بادام‌های ایرانی به انواع مختلقی تقسیم می‌شوند که یکی از آن‌ها بادام درختی است و در میان انواع بادام درختی‌، بادامی‌ به نام بادام منقا با خواص عالی وجود دارد که در این مطلب به بررسی آن می‌پردازیم. خرید بادام منقا به صورت کلی و جزئی از این فروشگاه امکان پذیر است.

فروش عمده‌ی بادام منقا

از ویژگی‌های بادام منقا به از جمله مواردی که می‌توان اشاره کرد پوسته‌ی بادام منقا است. بادام منقا پوست و لایه‌ی خارجی نازکی دارد به طوری که برخلاف بادام‌های دیگر مثل بادام سنگی با فشار دست شکسته می‌شود و دسترسی به مغز آن میسر می‌شود. یکی از علت‌های محبوبیت این بادام در بازار نیز همین ویژگی‌ آن است. ویژگی‌ مهم دیگر بادام منقا مزه‌ی آن است که بسیار خوش طعم و خوش‌ مزه است. رنگ این بادام نیز قهوه‌ای روشن است. جالب است بدانید که بادام کاغذی معروف در بازار همین بادام منقا است.

ایران یکی از کشورها مهم در حوزه‌ی تولید و صادرات بادام درختی است. از مهم‌ترین استان‌های تولید کننده‌ی بادام در ایران، استان چهارمحال و بختیاری است.

در مرکز پیش‌رو بادام منقا به صورت عمده به فروش می‌رسد.

فروش عمده‌ی بادام منقا

فروش جرئی بادام منقا

بادام‌ها در بازار به چند روش عرضه می شوند. بادام منقا نیز همچون سایر بادام‌ها می باشد. بادام‌ها علاوه بر عرضه به صورت خام به صورت تفت داده نیز ارائه می‌شوند. چرا که بادام تفت داده یکی از محبوب ترین بادام هاست.

بادام خام: بادام خام به بادامی گفته می‌شود که هیچ گونه فرایندی از حرارت‌دهی، برشته‌سازی و مزه دهی را نداسته است و هیچ‌گونه افزودنی‌ای ندارد. این بادام با مزه‌ی اصلی و ارگانیک خود در بازار عرضه می‌شود.

بادام مزه‌دار: مغز بادام برشته، بادامی است که در طی فرایند مخصوصی در کوره، ترد و خوشمزه شده‌است. در این فرایند روغن‌هایی مثل روغن سویا برای برشته‌کردن به بادام اضافه شود. برای برشته کردن گاهی از نمک نیز استفاده می‌شود. نمکی کردن بادام هم روی بادام با پوست می‌تواند انجام شود و هم روی مغز بادام. پس از فرایند برشته کردن رنگ بادام تغییر می‌کند، اما رنگ داخلی همچنان باید سفید باشد.

توصیه می‌شود که کسانی که مشکلات افزایش فشار خون دارند از بادام خام استفاده کنند.

همچنین در مرکز فروش پیش‌رو، بادام منقا به صورت جزئی نیز به فروش می‌رسد.

فروش جرئی بادام منقا

فواید بادام منقا

بادام منقا یا پوست کاغذی سرشار از از ویتامینE، کلسیم، فسفر، آهن، منزیم، پروتئین، فیبر، منگنز، ریبوفلاوین، فسفر و چربی‌های سالم است. همچنین روی، سلنیوم، مس و نیاسین نیز ار دیگر ترکیبات بادام منقا است.

از خواص بادام برای سلامتی می‌توان به حفظ سلامت قلب به دلیل داشتن آنتی اکسیدان‌های بالا که با اسیدهای چرب همراه می‌شوند و باعث جلوگیری از گرفتگی عروق می‌شوند، اشاره کرد. همچنین ویتامین ای بادام از سکته‌های قلبی و مغزی جلوگیری می‌کند. بادام با نیاسینی که در خود دارد یکی از عوامل مهم در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر است. همچنین خواص بادام برای سلامت و زیبایی پوست و مو بسیار اثر گذار است.

یکی از مهم‌ترین فرآورده‌های بادام نیز روغن بادام است که در مصارف درمانی و آرایشی بسیار کاربرد است.

فواید بادام منقا