بادام هندی و خواص شگفت انگیز آن ـ خرید از فروشگاه اینترنتیهمه‌ی ما با بادام هندی آشنا هستیم اما در این مقاله می خواهیم با فواید شگفت انگیز آن بیشتر بپردازیم. همچنین  فروشگاه بادام ایران با عرضه‌ی بسته‌بندی شده بادام هندی فعال است. با ما همراه باشید.

خرید بادام هندی برای چه فوایدی؟

مغز بادام هندی ۳۰ درصد کربوهیدرات دارد و ۴۴ درصد هم چربی خوب و مفید، در واقع چربی بی کلسترول و بی ضرر! یکی از مغزهای سرشار از پروتئین است. دارای مس، کلسیم، منیزیم، ‌آهن، فسفر، پتاسیم است. همچنین انواع ویتامین از جمله C، B1، B2، B3 (نیاسین)، B6،‌ فولات،‌ E، K دارد.

از نظر طب ایرانی، طبیعت این بادام، گرم و خشک است. در پزشکی جدید برای این نوع بادام، فواید بسیاری یافت شده از جمله اینکه برای دیابت، خون‌سازی، چربی خون، فشار خون، قلب و گرفتگیِ عروق مفید می‌باشد. بادام هندی به هضم غذا، کاهش التهابات معده، یبوست، زخم و ورم معده کمک می‌کند. برای مواردی از جمله پیشگیری از سرطان، باروری مردان و بیماری کبد چرب نیز توصیه می‌شود. از لحاظ زیبایی نیز جهت رفع چروک پوست، رشد مو و درمان جوش مفید شناخته شده‌است.

لازم به ذکر است برای هرکدام از این موارد بهتر است بیماران با پزشک خود مشاوره داشته‌باشند.

خرید بادام هندی برای چه فوایدی؟

بادام هندی و خواص پزشکی و درمانی

همانطور که گفته‌شد بادام هندی کلسترول ندارد و برای کسانی که مشکل کلسترول دارند خطرآفرین نیست زیرا که این بادام چربی اشباع شده دارد که اتفاقاً برای سلامت قلب مفید می‌باشد. بادام هندی با میزان بالای تری‌گلیسیرید، افزایش خطر بیماری قلبی را کاهش می‌دهد. منزیم موجود در بادام هندی با کلسیم ترکیب می‌گردد و از ماهیچه‌ها و استخوان‌های سالم بدن محافظت می‌کند. بادام هندی، انرژی و فیبر بالایی دارد و همین موضوع در متعادل نگه داشتن وزن می‌تواند مفید باشد. در صورت یائسگی زنان و مشکلات خوابی که به همراه دارد، این بادام به داشتن خواب منظم کمک می‌کند، همچنین برای حفظ سلامت لثه و دندان نیز کاربردی شناخته شده‌است.

بادام هندی و خواص پزشکی و درمانی

عوارض بادام هندی

بادام هندی خاص فراوانی دارد اما نکته‌ی قابل توجه وجود اگزالات در بادام بوده که در صورت مصرف بیش از اندازه می‌تواند، منجر به تجمع و کریستال‌شدن این ماده در بدن و در نتیجه، ایجاد سنگ کلیه و سنگ کیسه‌ی صفرا شود، پس توصیه‌ می‌شود افرادی که مشکلات کلیوی دارند از مصرف آن اجتناب نمایند. همچنین دریافت زیاد اگزالات ممکن است باعث کاهش جذب کلسیم بدن نیز ‌می‌شود.
مورد دیگر، پوسته‌ی بادام هندی است که خاصیت التهاب آوری دارد که در نتیجه‌ی لمس آن با پوست، ناراحتی‌های پوستی مانند سوزش و خارش را به وجود می‌آورد. بنابراین یکی از دلائلی که همیشه بادام هندی پوست کنده عرضه می‌شود. همین است.
مصرف بادام هندی شور نیز احتمال پوکی استخوان را به همراه دارد. به طور کلی مغزهای شور برای بیماران کلیوی و افراد دارای فشارخون بالا، زنان باردار و البته کودکان محدودیت استفاده دارد
از دیگر عوارض نیز، به واکنش‌های آلرژیک مثل گرفتگی بینی می‌توان اشاره کرد.

عوارض بادام هندی

نکات احتیاطی در خرید بادام هندی

بادام هندی می‌تواند در شرایط نامناسب به توکسین‌های خطرناک آلوده شود که مصرف مداوم آن، امکان بروز ابتلا به سرطان کبد را ایجاد می‌کند. بنابراین بادام هندی را بسته‌بندی شده و نه به صورت فله‌ای، خرید کنید.

از نشانه‌هایی که می‌شود کهنگی بادام را تشخیص داد، نشانه‌های چروکیدگی، علائم آفت زدگی است. همچنین طعم و بوی نامطبوعی که در این موارد از بادام به مشام می‌رسد. بنابراین در هنگام خرید دقت نمایید.

نکات احتیاطی در خرید بادام هندی