مرکز تهیه و تولید مغز بادام ایرانی

بازار بادام ایران انواع مغز بادام های ایرانی به صورت بو داده و خام تهیه و تولید و به بازار هدف عرضه میکند. متقاضیان مغز بادام می توانند با کارشناسان فروش شرکت بادام ایران تماس بگیرند و اطلاعات کاملی در خصوص چگونگی تهیه و تولید مغز بادام و همچنین لیست قیمت مغز بادام خام و بو داده بدست آورند.

انواع مغز بادام

مغر بادام در انواع مختلفی مانند مغز بادام سوپر، مغز بادام سرتی، مغز بادام لپه و مغز بادام معمولی موجود است که شرح داده میشوند. مغز بادام تک مغز (مغز سوپر): دارای دو نوع زرین و معمولی است . به صورت صاف و کشیده و بدون هیچ گونه چروک است.مرغوب ترین نوع مغز بادام است. مغز بادام سرتی: مغزی است بدون شکستگی و خوردگی که تقریبا 50% تک مغز و 50% دوقلو می باشد. مغز بادام لپه: ضایعات مغز بادام سرتی مثل مغز های شکسته تشکیل مغز لپه می دهد.مغز بادام لپه دو نوع است: لپه درجه یک که درصد شکستگی آن کمتر است و لپه معمولی که درصد شکستگی آن زیاد است. مغز بادام معمولی: از تک مغز ، سرتی ، لپه و دوقلو تشکیل شده است.

انواع مغز بادام

مغز بادام خام یا بو داده

معمولا عموم مردم مغز بادام طمع دار و بو داده را به علت خوشمزه بودن ترجیح مي‌‌دهند. بو دادن فرآیندی است که طی آن با استفاده از حرارت مستقیم و بدون استفاده از روغن و آب به عنوان انتقال دهندگان حرارت، مغز بادام خشک و پخته مي‌‌شود. بر خلاف دیگر روش‌های حرارت دهی و پختن، بو دادن به منظور خشکاندن و پختن مغز بادام استفاده مي‌‌شود. عمل بو دادن را در ماهی تابه‌های گود و دستگاه‌های مخصوص برشته‌سازی مثل آون توستر و مایکروويو انجام مي‌‌دهند. فرآیند بو دادن در حقیقت یک عملیات شیمیایی است که ترکیب پروتئین‌های مواد غذایی را تغییر مي‌‌دهد، این عمل باعث تغییر طعم و مزه بادام مي‌‌شود. همچنین برای خوشمزه‌تر شدن و طعم دادن به مغزها از جمله مغز بادام در حین بو دادن از آبلیمو، سرکه، نمک، شکر و زعفران استفاده مي‌‌شود. اما حرارت و اضافه کردن مواد طعم‌دار مختلف بر خواص مواد مغذی آجیل‌‌ها و قابلیت جذب این مواد مغذی تاثیر مي‌‌گذارد.
مغز بادام خام یا بو داده

تاثیر بو دادن مغزها

بو دادن مغز ها مثل مغز بادام ساختار، ترکیب شیمیایی و رنگ مغز را تغییر می‌دهد و موجب کاهش رطوبت و تُردشدن آنها می‌شود. مغز ها در طول فرایند بودادن، بخشی از رطوبت‌شان را از دست می‌دهند. بنابراین مغز وقتی بو داده می‌شود، وزنش کمتر می‌شود. به همین دلیل است که در وزن‌های برابر، میزان چربی مغز بو داده کمی بیشتر است. برخی مطالعات نشان می‌دهند که بودادن مغز محتوای چربی کل را تغییر نمی‌دهد، ولی موجب می‌شود ساختار مغز تغییر کند. بودادن با روغن، مقدار چربی مغز را افزایش نمی‌دهد، زیرا مغز به‌طور طبیعی چربی بالایی دارد و توانایی جذب چربی بیشتری را ندارد. مغز ها سرشار از چربی‌های ‌اشباع‌نشده هستند که این چربی‌ها توانایی کاهش کلسترول خون را دارند و می‌توانند از بدن در برابر بیماری های قلبی محافظت کنند. دمای بالا و بو دادن به‌مدت طولانی، بیشترین تأثیر را در تخریب این چربی‌ها دارند.

مراکز عرضه کننده انواع مغز بادام

دست فروشان بسیاری در خیابان های سطح شهر وجود دارند که انواع مغز ها را به صورت بو داده و خام برای فروش عرضه می کنند، اما بسیاری از آن ها بهداشتی نیستند، زیرا آنها روغنی که با آن مغز را بو میدهند به مدت طولانی عوض نمی کنند پس اگر قصد خرید مغز از دست فروش را دارید بهتر است به صورت خام خریداری کنید تا قابل اعتماد و بهداشتی تر باشد. مراکز عرضه کننده انواع مغز بادام به صورت خام و بو داده، در فروشگاه های سطح شهر و فروشگاه های اینترنتی متمرکز هستند تا انواع مغز بادام را به صورت خام و بو داده به صورت بهداشتی و قابل اعتماد با قیمت مناسب به خریداران و مشتریان عرضه کنند تا بتوانند مصرف روزانه ای از انواع مغز بادام داشته باشند.