فروش عمده مغز بادام برای روغن‌گیری و تاثیر آن بر پوست

بادام دارای خواص و مواد مغذی بسیاری است و روغنی نیز که از فشردن آن حاصل می شود تاثیر بسزا و شگفت‌انگیزی بر زیبایی پوست دارد. روغن‌ها در دو نوع روغن بادام تلخ و روغن بادام شیرین ارائه می شوند. در این مقاله به بررسی تاثیر این روغن‌ها بر سلامت پوست بررسی می‌شوذ. برای روغن‌گیری می‌توانید از فروش عمده‌ی مغر بادام از فروشگاه پیش رو بهره‌مند شوید.

 

تاثیر خرید و استفاده از روغن بادام تلخ بر سلامت پوست

آب‌رسان پوست

پوست، نیاز به مرطوب ماندن دارد تا بر اثر خشکی دچار آسیب نشود. از طرفی قدرت جذب روغن بادام تلخ توسط پوست بالاست. این روغن خاصیت آب‌رسانی فراوانی دارد و به مرطوب ماندن پوست کمک می‌کند.

بهبود عفونت‌های پوستی

عفونت‌های پوستی یکی از عارضه‌هایی است که افراد با آن ممکن است درگیر شوند، خصوصاً عفونت‌های ناحیه‌ی پا. برای درمان با روغن بادام تلخ، ابتدا روغن را با آب ترکیب کنید و آن را روی آن قسمت از پوست که عفونی شده بمالید تا رشد قارچ‌ها را از بین ببرد. این روغن در بهبود زخم‌های عفونی نیز موثر است.

روشن‌سازی تیرگی دور چشم

سیاهی دور چشم یکی دیگر از مشکلاتی است که هم بر زیبایی و ظاهر فرد اثر می‌گذارد و هم سن افراد را بیشتر نشان می‌دهد. برای اینکه این سیاهی را با روغن بادام تلخ، درمان کنید یک تا دو قطره از روغن را هر شب قبل از خواب در ناحیه‌ی اطراف چشم بمالید و صبح آن را کامل بشویید. حتما مراقب باشید که روغن به داخل چشمتان نریزد.

بهبود جای جوش

بعد از بهبود جوش‌های روی پوست، علائمی روی پوست گذاشته‌می‌شوند. خواص این روغن باعث می‌شود که برای رفع لکه‌های پوست و حتی ترک‌های پوستی مخصوصاً ترک ناحیه‌ی پا مفید باشد. روغن بادام تلخ اثر سریعی بر پوست و بهبود آن دارد.

تاثیر خرید و استفاده از روغن بادام تلخ برای پوست

 

تاثیر خرید و استفاده از روغن بادام تلخ برای  سلامت پوست

جلوگیری از پیری زودرس

روغن بادام. منبع آنتی اکسیدان و ویتامین E و برخی اسیدهای چرب است. این مواد باعث می‌شوند رادیکال‌های آزاد خنثی شوند. خواص روغن بادام شیرین باعث می‌شود که پوست سفت شود و خاصیت کشسانی پوست که منجر به چین و چروک‌ها می‌شود، کاهش یابد،

شفاف سازی پوست

به افرادی که بر حسب شرایط کاری و… ممکن است مداوم در معرض آفتاب قرار بگیرند و پوستشان دچار آفتاب‌سوختگی شود پیشنهاد می‌شود از روغن بادام استفاده کنند. روغن بادام تاثیر مهمی بر برای روشن‌کردن و شفاف‌سازی پوست دارد. همچنین این روغن برای رفع تیرگی‌ نواحی‌زیر چشم، جای زخم یا انواع لکه‌ها موثر است.

جلوگیری از ترک خوردن پوست

پوست بر اثر بعضی عوامل مثل بارداری در خانم‌ها، می‌تواند کش بیاید و در نهایت موجب ترک خوردگی شود. افرادی که با این مشکل مواجهند می‌توانند برای اینکه پوستشان را نرم کنند، از این روغن استفاده کنند.

درمان لب های ترک خورده

یکی از مشکلات پوستی که در قصل‌های سرد رخ می‌دهد، ترک خوردگی لب‌هاست. روغن بادام شیرین بخاطر خواصی که دارد از خشک‌شدگی پوست لب جلوگیری کند و آن را بهبود ببخشد. برای استفاده، کمی از این روغن را روی لب‌های خشک ماساژ دهید و اجازه بدهید ۳۰ دقیقه بماند، بعد از ۳۰ دقیقه آن را بشویید.

تاثیر خرید و استفاده از روغن بادام شیرین برای پوست

نکات احتیاطی برای مصرف روغن‌های بادام

روغن بادام شیرین

ممکن است به روغن بادام شیرین حساسیت داشته باشید، برای اطلاع از این موضوع، ابتدا آن را کمی بر روی قسمتی از پوست امتحان کرده و بعد از گذشت حدود یک روز اگر علامتی مشاهده نکردید، می‌توانید براحتی مصرف را شروع کنید.
اگر به انواع آجیل‌ها حساسیت داشته باشید، بنابراین احتمالاً به استفاده از روغن آن‌ها نیز حساسیت خواهید داشت، پس از مصرف خودداری کنید.
روغن بادام شیرین ممکن است با برخی از پمادهای پوستی اختلال ایجاد کند، بنابراین اگر پمادی مصرف می‌کنید قبل از استفاده، با پزشکی که پماد را برای شما تجویز کرده‌است،  مشورت کنید.

روغن را به صورت موضعی مصرف کنید.

روغن بادام تلخ

به دلیل اینکه روغن بادام تلخ خاصیت سمی دارد حتماً و موکداً باید گفت که روغن بادام تلخ را نیز به صورت موضعی استفاده کنید و از مصرف خوراکی جداً بپرهیزید.

 

نکات احتیاطی در استفاده از روغن‌های بادام