خرید و فروش انواع مختلف بادام

بادام یکی از خوشمزه‌ترین خشکبارهاست که در بین ایرانیان نیز طرفداران خاص خودش را دارد. به همبن دلیل انواع مختلف بادام به صورت فروش اینترنتی نیز به بازار عرضه می‌شوند. جالب است بدانید که بادام به انواع مختلف تقسیم می‌شود که یکی از آن‌ها بادام درختی است. البته بادام درختی نیز به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شود که در این مقاله با انواع آن‌ها آشنا خواهید شد.

بادام پوست کاغذی

بادام پوست کاغذی یکی از انواع بادام‌هایی است که پوسته‌ی چوبی آن نازک است و استحکام پوسته‌ی اصلی را ندارد. راحت شکسته و دانه‌اش به راحتی جدا می شود. نام این بادام  نیز از همین ویژگی آن برآمده است. شاید اسم بادام منقا را هم شنیده باشید جالب است بدانید که بادام منقا نیز به همین بادام  می‌گویند. بادام پوست کاغذی را به سه شکل می‌شود در بازار یافت؛ بصورت شور، بوداده و خام.

.باید اشاره کرد که این بادام  از جمله بادام‌هایی است که بیشترین کاربرد را در آجیل ایرانی دارد

بادام پوست کاغذی
بادام سنگی

بادام سنگی نوع دیگری از بادام درختی می باشد. دلیل این نام گذاری پوسته‌ی این بادام است که بر خلاف بادام پوست کاغذی، این بادام پوست سفت و محکمی دارد و برای در آوردن مغز آن، حتماً باید شکسته شود. اما خوبی این نوع بادام این است که در هنگام کشت لزوماُ نیاز به آب فراوان ندارد و به صورت دیم هم کاشت می‌شود. این بادام به دو شکل شور و تفت داده شده در بازار یافت می شود. باید اشاره کرد که بادام سنگی را در صنایع دارویی و غذایی استفاده می کنند. این نوع بادام نیز مانند سایر بادام ها به انواع مختلف کیفی تقسیم می‌شود.

بادام سنگی

بادام مامایی

یکی از انواع بادام، بادام مامایی می‌باشد که در صادرات اهمیت زیادی دارد. این بادام را  به صورت پودر و خلال استفاده می کنند البته که در  آجیل هم کاربرد دارد به د صرت بصورت شور و خام  در اجیل در بازار یافت می شود.

شاید دیده باشید که از بادام در محصولات آرایشی و بهداشتی استفاده می‌کنند. بادام مورد استفاده در این محصولات، بادام مامایی است. چرا که چربی خوبی دارد و در تولید صابون می‌تواند کاربردی باشد. درخت بادام مامائی به اصطلاح دیرگل بوده و مقاوت زیادی در برابر آفت‌ها دارد ولی از طرفی میوه‌ی آن زودرس است. پوسته‌ی آن نیز نسبت به بادام های دیگر نازک‌تر است.
این نوع بادام نه تنها زودگل است بلکه مغز آن دارای طعمی شیرین، ملایم و خوشمزه است. بادام منقا دارای رنگ قهوه‌ای روشن و پوست‌های نازک است و به راحتی شکسته می‌شود.
بادام مامایی

بادام ربیع

میوه این نهال به شکل تخم مرغ بوده و بیضی شکل است. پوست چوبی سختی دارد.طعم آن شیرین است. عموماً نهال آن بادام‌های دوقلو بارمی‌آورد. به دلیل ویژگی‌های مقاومتی که دارد امکان کشت دیم آن وجود دارد.

ازبادام ربیع هم در صنایع خشکبار و در واقع آجیل استفاده می‌شود هم در صنایع شیرینی‌پزی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جالب است بدانید که بادام ربیع بسیار شبیه بادام  مامایی است. به همین دلیل در بازار قیمت مشابهی دارند و گاهی هم به عنوان جایگزین می‌توانند استفاده شوند.

 

بادام سفید

این نوع بادام نیز از محبوب‌ترین و رایج‌ترین بادام هایی است که مصرف می‌شود و بسیار بادام طعم آشنایی است. نهال این نوع بادام بر خلاف بادام مامایی بسیار زودگل است و مغز سفید، ترد و خوشمزه‌ای دارد. به همین دلیل در بازار هم طرفداران بیشتری دارد هم ارزش آن بالاست. این نوع بادام هم مثل دیگر بادام‌ها به دو شکل خام و تفت داده شده اراه می‌شود. همچنین درکیک‌ها و شیرینی‌های خانگی یا قنادی نیز برای تزیین کیک و شیرینی استفاده می شود

بادام سفید