عرضه ی بادام هندی و آشنایی با خواص عالی و مضرات آن

عرضه‌ی بادام هندی به این دلیل رونق زیادی دارد که این خشکبار از جمله‌ی محبوب‌ترین تنقلاتی است که وجود دارد. در این مطلب به خواص عالی این بادام و همچنین مضرات آن خواهیم پرداخت. فروشگاه بادام‌ایران عرضه‌ی بادام هندی با قیمت مناسب را برایتان انجام می‌دهد. با این مقاله همراه ما باشید.

تاریخچه بادام هندی

با توجه به نام این ماده شاید به نظر برسد که اصالت این ماده احتمالاً به کشور هندوستان برمی‌گردد اما جالب است بدانید که تاریخچه‌ی این بادام به قرن 16 میلادی، در کشور پرتغال برمی‌گردد. اهالی کشور پرتغال این دانه را با خود به هند و تعدادی از کشورهای آفریقایی بردند و به این طریق امروزه این بادام رواج جهانی دارد. باید گفت کشورهای هند، تانزانیا، موزامبیک، نیجریه و برزیل تولید کننده‌های بزرگی برای محصول بادام هندی یا به زبان خودشان کاشو به حساب می‌آیند.

تاریخچه بادام هندی

خواص و ویژگی‌های فوق العاده‌ی بادام هندی

جالب است بدانید که بادام هندی کلسترول ندارد و برای کسانی که با مشکل کلسترول مواجه‌اند تنقلات مفیدی است. این بادام حاوی چربی اشباع شده‌است که برای سلامت قلب مفید می‌باشد. بادام هندی میزان بالای تری گلیسیرید را که با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است، کاهش می دهد. این ماده غنی از آنتی اکسیدان است که در از بین بردن رادیکال‌های آزاد تاثیرگذار است. منزیم موجود در بادام هندی در ترکیب با کلسیم، ماهیچه ها و استخوان‌های سالم بدن را محافظت می کند. همچنین بادام هندی سرشار از مس است و برای تولید انرژی و انعطاف پذیری بیشتر رگ‌های خونی، استخوان‌ها و مفصل‌ها کاربرد فراوان دارد. مصرف این نوع بادام به بدن کمک می کند تا جذب آهن به شکل موثرتری صورت بگیرد و باعث رشد استخوان‌ها و بافت پیوندی و تولید ملانین (رنگ دانه پوست و مو) گردد. همچنین بادام هندی دارای انرژی و فیبر غذایی بالایی است. در صورت مصرف متعادل برای حفظ وزن می‌تواند مفید باشد. در صورت یائسگی زنان و مشکلات خواب حاصله از آن، این بادام در داشتن خواب منظم موثر است، همچنین برای حفظ سلامت لثه و دندان کاربردی است . در انتها باید اشاره کرد که بادام هندی بسیار هم انرژی زاست.
خواص و ویژگی‌های فوق‌العاده ی بادام هندی

مضرات بادام هندی

باوجود خواص فراوانی که در بادام هندی یافت شده‌است، نکته‌ی قابل توجه وجود اگزالات در بادام بوده که زیاده‌روی در مصرف آن منجر به تجمع و کریستال شدن این ماده در بدن و در نتیجه ایجاد سنگ کلیه و سنگ کیسه‌ی صفرا می‌شود، پس توصیه‌ می شود افرادی که مشکلات کلیوی دارند از مصرف آن پرهیز کنند. همچنین دریافت زیاد اگزالات ممکن است باعث کاهش جذب کلسیم نیز بشود.
همچنین پوسته‌ی بادام هندی خاصیت التهاب آوری دارد که در نتیجه‌ی لمس آن با پوست، ناراحتی‌های پوستی مانند سوزش و خارش را به وجود می‌آورد. بنابراین یکی از دلائلی که همیشه بادام هندی را پوست کنده ارائه می‌دهند، همین است.
توصیه می شود از مصرف بادام هندی شور بپرهیزید چرا که دریافت فراوان نمک می‌تواند میزان کلسیم بدن را کاهش و موجب پوکی استخوان شود. مغزهای شور برای بیماران کلیوی و افراد دارای فشارخون بالا، زنان باردار و البته کودکان محدودیت استفاده دارد و می‌تواند خطر آفرین باشد.

از دیگر عوارض نیز، به واکنش‌های آلرژیک مثل گرفتگی بینی می‌توان اشاره کرد.

مضرات بادام هندی

اهمیت بسته بندی بادام هندی

بادام هندی یکی از مغزهایی است که در شرایط نامناسب به توکسین‌های خطرناک آلوده می شود که مصرف مداوم آن، احتمال بروز ابتلا به سرطان کبد را ایجاد می‌کند. بنابراین بادام هندی را که به صورت بهداشتی دسته بندی و دارای مجوز بهداشت است، خریداری کنید. در واقع از خریدن بادام هندی‌هایی که به صورت فله ارائه می‌شوند و تاریخ مصرف مشخصی ندارند، بپرهیزید.

از نشانه‌هایی که می‌شود این مشکل را شناسایی کرد، نشانه‌های چروکیدگی، علائم آفت زدگی و طعم و بوی نامطبوعی که از بادام به مشام برسد و احساس شود، است.

 

اهمیت بسته بندی بادام هندی