طرز تهیه‌ی حریره‌ی بادام ـ خرید ارسال اینترنتی انواع بادامحریره‌ی بادام یکی از خوراکی‌های خوشمزه و فوق العاده مغذی است که با بادام درست می‌شود. بادام یکی از مغزهای مقوی است که از درگاه اینترنتی پیش رو می‌توانید از امکان خرید و ارسال اینترنتی انواع بادام استفاده کنید و بادام خوب را تهیه کنید و با آن یک حریره‌ی بادام عالی طبخ نمایید. در ادامه به خواص حریره‌ی بادام و روش تهیه‌ی آن می‌پردازیم.

 آشنایی با خواص حریره‌ی بادام

حتماُ تا به حال نام غذایی به نام حریره‌ی بادام یا فرنی بادام را شنیده‌اید. پایه‌ی اصلی این غذا بادام است و همانطور که می‌ دانید پایه‌ی بسیار قوی ای دارد. به همین دلیل این فرنی نیز به تبع، خواص فراوان دارد. بادام دارای خواص شگفت‌انگیزی مانند کاهش وزن و کاهش قند خون است و همچنین می‌تواند کلسترول‌های غیر مفید بدن را کنترل کند زیرا که بـادام، غنی از چربی سالم، منیزیم، فیبر و ویتامین E است. ار دیگر خواص آن این است که می‌تواند اختلالات مغز و قلب، مشکلات گوارشی به مانند یبوست، اختلالات تنفسی به مانند سرفه، کم خونی و ناتوانی‌های جنسی را به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد. یکی از خواص بادام این است که منبع خوبی از مواد مغذی مانند کلسیم و فسفر است که باعث جلوگیری از پوکی استخوان و تقویت استخوان‌ها و دندان‌ها می‌شود. مواد مغذی دیگری نیز در بـادام وجود دارد که موجب بهبود تراکم معدنی استخوانی و تقویت دستگاه اسکلتی بدن می‌شود. جالب است بدانید که این ماده بر سلامت دهان و دندان نیز اثر گذار است. البته بدانید مصرف زیاد بـادام نیز می‌تواند عوارضی به مانند اضافه وزن و مشکلات گوارشی را به دنبال داشته باشد.

آشنایی با خواص حریره‌ی بادام

طرز جدا کردن پوست بادام پس از خرید

وقتی بادام را خریداری می‌کنید طبیعتاً بادام دارای پوست است. برای تهیه‌ی حریره‌ی بادام ابتدا پوست را باید جدا کنید. به خاطر داشته‌باشید اگر قصد طبخ این غذا را دارید به دلیل اینکه بادام، پوست نسبتاُ سختی دارد در ابتدا باید از دو ساعت قبل، در آب جوش قرار دهید تا اصطلاحاُ بادام خیس بخورد.

یا اینکه بادام را در آب در حال جوش بریزید و بعد از حدود سی ثانیه آب کشی کنید و در آب سرد قرار دهید. حالا آماده است که پوست آن را براحتی جدا کنید.

طرز جداکردن پوست بادام پس از خرید

روش طبخ حریره‌ی بادام

بادامی را که پوست کنده‌اید با رنده‌ی خیلی ریز رنده کنید. سپس ماده‌ی به دست آمده را در شیر بریزید و روی شعله قرار دهید تا به جوش بیاید.
در این فاصله، آرد برنج و شکر را مخلوط کنید و مقداری از شیر گرم را هم به آن اضافه کنید و کامل بزنید تا گلوله‌های آن باز شود و یکدست شود. سپس به ظرف حاوی شیر و بادامی که آماده کرده‌اید اضافه‌کنید. مواد را پیوسته با یک همزن یا چنگال خوب هم بزنید تا حریره به غلظت مناسب خود برسد. همانطور که اشاره شد، حریره‌ی بادام نوعی فرنی است پس این ماده باید غلظتی شبیه به فرنی داغ پیدا کند. حریره بادام را پس از قوام آمدن در حالی که داغ است از صافی رد کنید تا یکدست شود.
اگر برای مصرف افراد بزرگسال حریره را درست کرده‌اید حتی می‌توانید مایه را صاف نکنید و به همان صورت سرو کنید.

روش طبخ حریره‌ی بادام

نکاتی در مورد طبخ حریره بادام

اگر این غذا برای افراد بزرگسال طبخ می‌شود برای داشتن عطر بهتر و جذاب می‌توانید یک عدد چوب دارچین را داخل شیر بیندازید. اگر هم چوب دارچین نداشتید می‌توانید کمی پودر دارچین را جایگزین کنید.

اگر احیاناً استفاده از شکر را دوست ندارید، شکر نریزید. پس از اینکه غذا آماده شد، آن را با عسل میل کنید. هرچند اگر برای مصرف نوزاد غذا را آماده کرده‌اید از عسل استفاده نکنید.

اگر برای تهیه حریره‌ی بادام نشاسته استفاده می‌کنید می‌توانید هم از نشاسته‌ی گل و هم نشاسته‌ی ذرت استفاده کنید. نشاسته‌ی گل را با کمی شیر یا آب مخلوط کنید تا نرم شود و بعد می‌توانید در غذا به کار ببرید.

نکاتی در مورد طبخ حریره‌ی بادام