خواص و مضرات بادام در دوران شیردهی ـ خرید از فروشگاه اینترنتی

بادام یکی از مغز‌های پرطرفدار است که مصرف آن به عموم افراد توصیه می‌شود. یکی از این افراد مادرانی هستند که در دوران شیردهی فرزندشان بسر می‌برند. باید اشاره کرد که امکان خرید بادام از این فروشگاه اینترنتی بادام‌ایران براحتی ممکن است. علاوه‌ بر این در این مقاله قصد داریم به بررسی خواص مصرف بادام و همچنین شیر بادام در دوران شیردهی بپردازیم. همچنین به نکات و موارد احتیاطی آن اشاره خواهد شد.ئبا ما همراه باشید.

خواص بادام در شیردهی

بادام ماده‌ای است سرشار از مواد مغذی شامل املاح و مواد معدنی. از طرفی مادران هم در این ایام نیاز ویژه به مواد انرژی زا دارند. در ادامه به خواص بادام در دوران شیردهی اشاره خواهد شد.

افزایش تولید شیر مادر

در این ایام، هورمون‌های مادر باید تحریک شود تا کمیت و کیفیت شیر حاصله‌ی مادر افزایش پیدا کند.مقدار قابل توجهی از اسیدهای چرب امگا 3 که در بادام موجود است می‌تواند تحریک کننده باشد. برخی از نوزادان با کمبود شیر مادر مواجه‌اند. اگر شیر مادر برای تغذیه نوزاد کم است، نوشیدن شیر بادام به طور منظم می تواند به این موضوع کمک کند و باعث افزایش شیر مادر شود.

کمک به سیستم ایمنی بدن مادر

مادر در این دوران نیز باید از سیستم ایمنی قوی‌ای برخوردار باشد. مصرف منظم شیربادام می تواند به عملکرد سیستم ایمنی بدن مادر کمک کند. از این لحاظ که شیر بادام یک جایگزین خوشمزه برای شیر گاو است که انباری از ویتامین ها و مواد معدنی است. همچنین می‌تواند از ابتلا به بیماری ها و عفونت های رایج جلوگیری کند. جالب است بدانید که این نکته می تواند سرعت بهبودی مادر را پس از انجام عمل زایمان نیز بهبود دهد.

کمک به رشد استخوان های نوزاد

کلسیم و فسفری که در شیر بادام، وجود دارد به رشد و تشکیل استخوان‌های محکم و سلامت در نوزاد، کمک می کند.

سلامتی چشم و پوست

در شیر بادام مقدار زیادی ویتامین A وجود دارد. این ویتامین کمک می‌کند تا رادیکال‌های آزاد از بین بروند و از پیری پوست جلوگیری شود. ویتامین E نیز کمک می‌کند پوست روشن‌تر و شفاف‌تر شود.

خواص بادام در شیردهی

مضرات مصرف بادام در شیردهی

هر ماده‌ی غذایی می‌تواند مضرات خودش را داشته باشد. بنابراین از میزان مصرف آن، خصوصا در این ایام مراقبت کرده و به مضرات آن توجه داشته‌باشید. بادام برای معده‌های ضعیف و سرد خوب نیست و اشخاصی كه معده‌ی ضعیف دارند، بهتر است بادام را با شكر ترکیب کنند و استفاده کنند، زیرا که بادام ماده‌ی غذایی سنگینی است و مصرف مداوم  آن موجب بروز مشکلات نفخ و مشکلات گوارشی می‌شود، که ممکن است برای نوزاد نیز مشکلات گوارشی و هضمی را ایجاد کند.

توصیه‌ می‌شود افراط نورزید و در روز بیشتر از ده دانه مصرف نکنید. در کل، مصرف بادام در شیردهی عوارض خاصی ندارد اما پیشنهاد می‌‌شود ابتدا با پزشک مشورت کنید.

همچنین اگر می خواهید از شیر بادام در شیردهی  استفاده کنید، قبل از آن با پزشک خود در این مورد و مقدار مصرف آن، مشورت کنید تا با زیاده روی در مصرف آن دچار مشکل نگردید.

مضرات مصرف بادام در شیردهی

نکات قابل توجه در خرید بادام برای مصرف دوران شیردهی

دقت کنید در زمان خرید بادام برای تقویت مورد شیردهی، بادام نمکی نباشد. در واقع بادام معمولی و ساده را بخرید و بادام را خام بخورید. برای اینکه از چربی و نمک زیاد دور باشید چرا که عمل بو دادن بادام، معمولاً چربی های مضری را به آن اضافه ‌می‌کند که می‌تواند برای مادر و نوزاد مضر باشد. همچنین بادام، پوست نازکی دارد که توصیه می‌شود پوست بادام را نکنید و بادام را با پوست نازک آن میل کنید زیرا که این پوست ساده‌ی نازک از بادام، حاوی آنتی اکسیدان‌ها و مواد مغذی بوده و ویژگی‌های  ضدالتهاب و و ضدویروس و… دارد.

نکات قابل توجه در خرید بادام برای مصرف دوران شیردهی