شرکت بادام ایران اطلاعات ارزشمندی در خصوص روغن بادام، شیوه گرفتن روغن بادام و خواص بی نظیر روغن بادام در اختیار مشتریان و متقاضیان قرار میدهد. مشتریان میتوانند با کارشناسان فروش تماس بگیرند و در مورد روغن بادام و خواص آن اطلاعات کافی به دست آورند.

طرز تهیه روغن بادام

برای تهیه روغن بادام می توانید به جای مخلوط کن از دستگاه روغن گیری استفاده کنید. دو فنجان بادام را داخل دستگاه بریزید. یک ظرف شیشه ای در قسمت روغن گیر قرار دهید تا روغن استخراج شده داخل آن بریزد. اهرم دستگاه را به آهستگی و با قدرت بچرخانید تا روغن موجود در بادام ها خارج شود. روغن گرفته شده  بلافاصله بعد از استخراج قابل مصرف است. در ابتدا ممکن است روغن بادام کمی مه آلود به نظر برسد برای رفع مه آلودگی کافیست روغن  را داخل ظرف شیشه ای بریزید و به مدت یک روز کنار بگذارید تا ذرات موجود در آن ته نشین و روغن شفاف شود.

خواص روغن بادام برای پوست و مو

روغن بادام، ماده ای معمول در محصولات آرایشی بهداشتی است که برای پوست و مو فواید زیادی دارد. این روغن با ویژگی نرم‌کنندگی، مانع از دست رفتن آب پوست شما می شود به همین علت استفاده از کرم مرطوب کننده حاوی روغن بادام برای افراد دارای پوست‌ خشک یا حساس، بسیار مفید و کمک کننده است. به دلیل سرشار بودن از ویتامین E می‌تواند از پوست، در برابر آسیب های ناشی از تابش نور خورشید و پیری زودرس محافظت کند. همچنین خاصیت نرم‌کنندگی این روغن، می‌تواند از گسترش ترک های ناشی از کشیدگی پوست (استرچ مارک) جلوگیری کند.همچنین می توانید از آن، به عنوان یک پاک‌کننده آرایش ملایم، یک مرطوب کننده طبیعی پوست یا مو و روغن ماساژ استفاده کنید.

شیوه استفاده از روغن بادام برای موی سر

برای استفاده از روغن بادام  کافیست که مقداری از آن را کف دست ریخته و با مالیدن دست‌ها به هم آن را گرم کنید. سپس با استفاده از کف دست، پوست سر را ماساژ دهید. همچنین می‌توانید طبق دستور زیر از این روغن ماسک درست کرده و روی موها بمالید: دو قسمت روغن نارگیل هم دما با اتاق را با یک قسمت روغن بادام شیرین و یک تکه آووکادو له شده مخلوط کنید. این ماسک موی قوی را روی موهای تمیز و خشک بمالید و ۴۰ دقیقه صبر کنید. سپس موها را با شامپو ملایم بشویید. مواد مغذی و خاصیت روغن بادام می‌تواند موهای شما را قوی‌تر، نرم‌تر و براق‌تر کند. ضمن این که استفاده از این روغن به صورت سطحی موجب می‌شود که پوست سر نیز بوی خوبی بگیرد.

شیوه استفاده از روغن بادام برای پوست صورت

بدون مرطوب کردن صورت چند قطره از روغن بادام را بر روی صورت بریزید و به آرامی مالش دهید. سعی کنید بصورت دورانی و با استفاده از نوک انگشتان روغن را به صورت خود بمالید. بعد از ۲ تا ۳ دقیقه بخار گرم را استنشاق کنید و یک پارچه را با استفاده از آب گرم مرطوب کنید و چشمان خود را ببندید و پارچه را بر روی صورت خود بگذارید تا زمانی که به دمای اتاق برسد. صورت خود را با یک پد پنبه ای پاک کنید و اندکی فشار دهید. منافذ باز می شوند و پوست های مرده پاک می شوند در نتیجه شما صورتی نرم و تمیز خواهید داشت.