خواص روغن بادام شیرین برای زیبایی ـ فروشگاه اینترنتی

حتماً تاکنون چشمتتان به روغن بادام خورده‌است و یا حتی از آن استفاده کرده‌اید. این روغن را براحتی می‌توانید از فروشگاه اینترنتی پیش‌رو می‌توانید انواع بادام و مغز بادام ایرانی را تهیه کنید. جالب است بدانید که روغن‌های بادام به دو نوع تلخ یا شیرین تقسیم می‌شوند. در این مطلب به بررسی خواص روغن بادام شیرین بر زیبایی می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

خاصیت خرید و تهیه‌ی روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین حاوی مواد مفیدی است که عبارتند از ویتامین E، منیزیوم، پتاسیوم و مس، آنتی‌اکسیدان و امگا ۳  است. این ماده، خواص ضد التهابی دارد و تقویت کننده‌ی سیستم ایمنی بدن است.  بالا برنده‌ی کلسترول مفید و تقویت کننده‌‌ی عملکرد حافظه می‌باشد.

تفاوت آن با روغن بادام تلخ در این است که آن بادام  را از نوع دیگری بادام تهیه می‌کنند و باید تصفیه شود تا سموم طبیعی پوسته‌ی آن بادام موجود در آن، خارج شود.

خاصیت خرید و تهیه‌ی روغن بادام شیرین

تاثیر روغن بادام شیرین بر زیبایی

شفاف سازی پوست

به افرادی که بر حسب شرایط مدام در معرض آفتاب قرار می‌گیرند و پوستشان دچار آفتاب‌سوختگی می‌شود، استفاده از این روغن به عنوان یک درمان موضعی برای روشن‌کردن و شفاف سازی پوست، توصیه می‌شود. همچنین این روغن برای نواحی تیره‌ی زیر چشم یا تیرگی‌های جای زخم یا انواع لکه‌هایی که می خواهید کاهش یا از بین برود، موثر است.

جلوگیری از ترک خوردن پوست

خانم ها در زمان بارداری، با کش آمدن پوست شکم مواجه می‌شوند که در نهایت موجب ترک خوردگی آن می شود. خانم‌های باردار می‌توانند برای اینکه به نرم شدن پوست و حالت کشسانی آن کمک کنند، از اوایل دوره بارداری با استفاده از این روغن از این مسئله جلوگیری کنند. همچنین باید گفت باعث کاهش خارش در اثر علائم کشش پوست می شود.

جلوگیری از پیری زودرس

تحقیقات نشان داده‌است که پتانسیل آنتی اکسیدانی و ویتامین E و برخی اسیدهای چرب موجود در روغن بادام، رادیکال‌های آزاد را خنثی می کند. رادیکال‌های آزاد موادی هستند که باعث می شوند خاصیت کشسانی پوست، چین و چروک و لکه های پیری کاهش یابد،

درمان لب های ترک خورده

ترک خوردگی لب‌ها یکی دیگر از مسائلی است که افراد با آن بخوصوص در فصل‌‌های سرد، درگیر هستند. روغن بادام شیرین برای مرطوب‌سازی و درمان لب‌های ترک خورده مفید است. برای استفاده، کمی از این روغن را روی لب‌های خشک بمالید و بعد از 30 دقیقه آن را بشویید.

تاثیر روغن بادام شیرین برای زیبایی

 

تاثیر  روغن بادام شیرین برای مو و ناخن

 درمانگر عالی برای شوره سر

روغن بادام شیرین می‌تواند با خاصیت مرطوب‌سازی و از بین بردن سلول‌های مرده، شوره‌ی سر را درمان می‌کند. بهتر است روغن بادام شیرین گرم را با روغن زیتون مخلوط کرده و مثل شامپو روی پوست سر خود و موها ماساژ دهید. بعد از گذشت 1 ساعت آن را با شامپوی معمولی، مجدداً بشویید و آبکشی نمایید.

مقاوم‌سازی ناخن

مشکل زود شکستن ناخن‌ها یکی از عمده‌ترین مشکلات خانم‌هاست. روغن بادام شیرین کمک می کند هم ناخن هایتان در برابر شکستن و عفونت های قارچی محافظت شود و هم رشد سالمی داشته باشند. یک استعمال خارجی ساده روی ناخن و اطراف آن کافی است.

تاثیر روغن بادام شیرین بر مو و ناخن

موارد احتیاطی قبل از خرید روغن بادام شیرین

اگر فکر می‌کنید به روغن بادام آلرژی دارید ابتدا کمی بر روی قسمتی از پوست امتحان کرده و بعد از گذشت حدود یک روز اگر علامتی مشاهده نکردید، مصرف را شروع کنید.

ممکن است شما به انواع آجیل حساسیت داشته باشید، بنابراین از استفاده از روغن بادام شیرین خودداری کنید.

روغن بادام شیرین ممکن است با برخی از پمادهای پوستی اختلال ایجاد کند، بنابراین قبل از استفاده با پزشکی که پماد را برای بیمار تجویز کرده‌است، با پزشک مشورت کنید.

موارد احتیاطی قبل از خرید روغن بادام شیرین