فواید بادام درختی و سلامتی ـ خرید انواع بادام درختی ایرانی

بادام درختی یکی از انواع مغز‌های مغذی است که خواص فراوان و شگفت‌انگیزی بر اجزای مختلف بدن دارد. در این مقاله به فواید بادام درختی و رابطه‌ی آن به سلامتی می‌پردازیم. از فروشگاه اینترنتی پیش رو نیز می‌توانید انواع بادام درختی ایرانی را براحتی تهیه کنید. با ما همراه باشید.

خرید و مصرف بادام درختی برای دیابت

کسانی که مشکل دیابت دارند بدانند که بادام درختی سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع است که این چربی‎ها به کمتر کردن میزان قندی که در جریان خون آزاد می‌شود، کمک می‌کنند. این ماده بر کنترل قند خون و جلوگیری از مقاومت بدن نسبت به ماده‌ی انسولین تاثیر مثبتی دارد. علاوه بر آن به دلیل ویژگی‌هایی بادام، توانایی کاهش خطرات جانبی دیابت معمولی نیز در آن وجود دارد. این خطرات جانبی عبارتند از ناهنجاری در وزن، النهاب و تنش اکسیداتیو است.

تنش اکسیداتیو به پیروزی رادیکال‌های آزاد بر دفاع آنتی‌اکسیدانی بدن گفته می‌شود.

بادام درختی و دیابت

 

خرید و مصرف بادام درختی برای قلب

بادام، دو ترکیب شیمیایی طلایی دارد. اسیدهای چرب غیراشباع و آنتی‌اکسیدان‌ها. این‎ها به سلامت قلب کمک نموده و از بیماری‌های قلبی و عروقی جلوگیری می‌کنند. بادام، مواد مغذی مهمی که مورد نیاز قلب است را دارد مانند آرژنین، منیزیم، مس، منگنز، کلسیم و پتاسیم. بادام به جلوگیری از آسیب به جداره‌های شرایین بدن کمک می‌کند و از آن‌ها در برابر پلاک‌های خطرناک مراقبت می‌نماید. همانطور که می دانید بیماری قلبی به میزان کلسترول و فشارخون نیز مرتبط است. بنابراین یکی دیگر از فواید بادام درختی، محافظت از کلسترول‌های مفید و سطوح مناسب فشارخون است.

بادام درختی و قلب

 

خرید و مصرف بادام درختی برای پوست

حتماً لوازم بهداشتی‌ای را دیده‌اید یا مصرف کرده‌اید که رایحه‌ی بادام داشته‌باشند. بله، بادام سرشار از ویتامین E و دیگر آنتی‌اکسیدان‌هایی است که لازمه‌ی سلامت پوست هستند و چین‌و چروک که نشانه‌های پیری هستند را کاهش می‌دهد. بادام، حاوی غلظت‌های بالایی از آنتی‌اکسیدان‌های کاتچین، اپی‌کاتچین و فلاونول است. این ترکیبات با سرطان و آسیب‌های پوستی که از عوامل متعددی بر پوست ناشی شده و رخ می‌دهند، مبارزه کرده تا آن‌ها را بهبود دهد. چربی‌های خوب موجود در آن نیز بر بهبود گردش خون پوست و  آب‌رسانی به پوست که بسیار مهم است کمک می‌کنند. هم‌چنین توانایی بهبود زخم‌ها از دیگر فواید بادام برای پوست است.

بادام درختی و پوست

خرید و مصرف بادام درختی برای تناسب اندام

چربی‌های خوب و فیبرهای رژیمی‌ای که در بادام موجود است به کاهش وزن کمک می‌کنند. تاثیر این فیبر‌ها به این صورت است که باعث احساس سیری می‌شوند تا از مصرف غذای بیشتر جلوگیری شود. بادام، میزان قند خون را نسبت به خوراکی‌های کم‌چرب پایدارتر نگه می‌دارد. احتمالاً به کمک این موضوع افت‌وخیز کمتری در انرژی ایجادشده و همچنان میل کمتری به مصرف غذا  وجود خواهد داشت.
حتی مطالعات نشان می‌دهند افرادی که در رژیم غذایی‌شان به‌صورت روزانه از بادام استفاده می‌کنند، تناسب اندام بهتری دارند. یکی از دلایل دیگر این است که احتمالاً کربوهیدرات کمتری مصرف می‌گردد و وزن به میزان مناسب‌تری می‌رسد.

بادام درختی و تناسب اندام

خرید و مصرف بادام درختی برای گوارش

جالب است که تاثیر بادام را دربهبود مشکلات گوارش بدانید. بادام، چربی‌های سالم و مولکول‌های قلیایی کننده حاوی اجزای پروبیوتیک دارد. پروبیوتیک در سیستم گوارش ماده‌ای است که روی هضم بهتر، سم‌زدایی و رشد باکتری‌های سالم روده تاثیر می‌گذارد. همجنین بادام می‌تواند به بهبود کیفیت میکروبیولوژیک موجود روده کمک کند. این به این معنی است که به بهبود عملکردهای باکتریایی روده نیز کمک می‌شود. بنابراین اگر مشکل گوارش و دیر هضمی غذا دارید می‌توانید برای بهبود این مسئله، بادام را امتحان کنید.

بادام درختی و گوارش

خرید و مصرف بادام درختی درباره‌ی سرطان

شاید جالب باشد که چگونگی تاثیر بادام را بر بیماری‌ای مثل سرطان را بدانید. بادام، شامل ماده‌ای به نام  گاما توکوفرو است که یک نوع ویتامین E می‌باشد. گاما توکوفرو درمقام یک آنتی‌اکسیدان قوی عمل می‌کند و با آسیب‌هایی که از رادیکال‌های آزاد و تنش اکسیداتیو که به سرطان مربوطند و حاصل می‌شود، مبارزه می‌کند. بسیاری از تحقیقات علمی، ارتباط بین مصرف آجیل، من جمله بادام را با پیشگیری از سرطان ازجمله خطر ابتلا به مشکل کلون روده، سرطان پروستات و سرطان پستان بررسی کرده و نشان داده‌اند.

بادام درختی و سرطان

خرید  مصرف بادام درختی برای سلامت دندان و استخوان

در ارتباط بادام با استخوان و دندان باید گفت که بادام سرشار از مواد معدنی است. دو نوع از آن‌ها منیزیم و فسفر است. این مواد معدنی، مواد موردنیازی برای ساخت و ساز و حفظ دندان‌ها و همچنین استخوان‌های محکم هستند.

مصرف بادام می‌تواند به پیشگیری از پوسیدگی دندان و مبارزه با کرم‌خوردگی‌هایی که در آن اتفاق می‌افتد کمک کند. همچنین با استحکام استخوان‌ها، خطر شکستگی استخوان و پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

بادام درختی و دندان و استخوان

مضرات مصرف بادام

بادام، مضرات خاصی ندارد مگر برای افرادی که به آن حساسیت دارند. خصوصاُ این حساسیت‌ها در کودکان بیشتر دیده‌ شده است، بنابراین باید از مصرف آنان جلوگیری شود.

از دیگر مشکلات مصرف بادام، البته در صورت مصرف بیش از اندازه‌ی آن این است که می‌تواند منجر به چاقی شود یا در برخی افراد مشکلات گوارشی را به همراه  آورد.

بنابراین توصیه می‌شود در هرشرایطی، بادام را به صورت متعادل مصرف کنید.

مضرات مصرف بادام