فواید و عوارض بادام زمینی برای مادران باردار

بادام زمینی یکی از نوع بادام‌های خوش‌خوراک و خوشمزه است که بین مردم بسیار طرفدار دارد. به مادران باردار نیز مصرف مغزها از جمله بادام زمینی، توصیه می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم در مورد مصرف بادام زمینی برای مادران باردار بیشتر بدانیم و به فواید و عوارض مصرف آن در این دوران بپردازیم. همچنین از فروشگاه اینترنتی بادام‌ایران می‌توانید بادام زمینی را براحتی تهیه کنید. با ما همراه باشید.

خرید و مصرف بادام زمینی برای سلامت مادران

ایجاد کالری برای مادران باردار

مصرف بادام زمینی انرژی زا است. از طرفی می‌دانیم که حمل وزن برای مادران باردار، منجر به احساس خستگی زودتر در آنان می‌شود. مصرف بادام زمینی به عنوان یک منبع انرژی‌زا می تواند انرژی آن‌ها را افزایش دهد.

کنترل فشار خون مادران باردار

فشار خون بالا برای همه‌ی افراد خطرناک است، بخصوص برای مادران باردار. مادران باردار می‌توانند برای کنترل فشارخون، کمی بادام زمینی را به رژیم غذایی روزانه‌ی خود اضافه نمایند. همچنین بادام زمینی برای حفظ سلامت قلب نیز کمک کننده است.

با این حال به مادران باردار توصیه می‌شود مرتباً  فشار خون خود را چک کنند.

مبارزه با افسردگی مادران باردار

بسیار شایع است که مادران باردار در دوران بارداری یا بعد از زایمان، دچار افسردگی می‌شوند. این موضوع، حاصل استرس‌های ناشی از این دوران می‌تواند باشد که برای هر مادری وجود دارد. توصیه می‌شود برای مبارزه با این مشکل از بادام زمینی استفاده کنید زیرا که جالب است بدانید که در این ماده، خاصیت شادی‌بخشی وجود دارد.

پیش‌گیری از دیابت در  دوران بارداری

بادام زمینی یک منبع کامل حاوی منگنز است. منگنز نیز در تنظیم قندخون موثر است و از بروز دیابت، جلوگیری می‌کند. همچنین این بادام می‌تواند در افزایش جذب کلسیم نیز موثر باشد.

پوست سالم مادران باردار

سلامت پوست بسیار مهم است و برای حفاظت آن باید مراقبت‌های لازم را به عمل آورد. چگونگی این مراقبت‌ها برای مادران باردار به دلیل شرایطی که دارند مهم است.
به مادران باردار توصیه می‌شود بادام زمینی مصرف بکنند، زیرا که در بادام موادی مثل آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین E وجود دارد که در زیبایی پوست موثر است.

خواص بادام زمینی برای مادران

خواص بادام زمینی برای جنین

جلوگیری از ایجاد نقص‌های تولدی

نقص تولدی در اثر اختلالی که در زمان رشد جنین اتفاق می‌افتد، ایجاد می‌شود یا اینکه مواد مغذی برای رشد جنین وجود نداشته باشد. بادام زمینی حاوی ویتامین‌ها و مواد مغذی‌ای است که به جلوگیری از این مسئله کمک می‌کند.

افزایش رشد مغز

جنین، غدای خود را از مادر دریافت می‌کند. بنابراین زمانی‌ که مادر، بادام زمینی استفاده می‌کند، جنین نیز از مواد مغذی آن بهره‌مند می‌شود و این به رشد مغز او کمک کرده و در ضریب هوشی کودک تاثیر گذار است.

بادام زمینی برای جنین

عوارض  بادام زمینی برای مادران باردار

گاهاً بعضی وقت ها اتفاق می‌افتد در خانواده‌ی بعضی مادران، حساسیت به بادام زمینی وجود دارد و یا سابقه بیماری‌هایی مثل آسم، اگزما، تب یونجه و سایر حساسیت‌ها مشاهده‌ می‌شود. بنابراین به  مادران بارداری که چنین حساسیت‌هایی را در خانواده داشته‌اند، توصیه می‌شود از مصرف این ماده خودداری کنند.
از اولین علائم بروز حساسیت، آبریزش بینی است یا خارش بدن. اگر حساسیت پیشرفت کند علائمی مانند استفراغ، تهوع، سوزش زبان، ناراحتی‌های شکم، دردگلو، سختی تنفس و یا درد بروز می‌کند که می‌تواند در نهایت مرگ‌زا باشد.

عوارض بادام زمینی برای مادران باردار