فروش اینترنتی سراسری بادام ـ خواص روغن بادام تلخ

امروزه مرکز فروش اینترنتی سراسری بادام از جمله راه‌های تهیه‌‌ی بادام، این ماده‌ی مغزی پرطرفدار است. باید بدانید که بادام به دو طعم تلخ و شیرین تقسیم می‌شود و علاوه بر مصارف خوراکی به دلیل داشتن روغن زیاد در خود، از روغن آن نیز که خاصیت ویژه‌ای دارد برای مصارف درمانی و زیبایی استفاده می‌کنند. در این مقاله با خواص روغن بادام تلخ و مصارف درمانی‌ آن آشنا خواهیم شد. با ماهمراه باشید.

مواد تشکیل دهنده‌ی روغن بادام تلخ

بادام را طی فرآیند مخصوصی روغن گیری می‌کنند. حدود نیمی از روغن حاصله، حاوی موادی به نام بنزآلدهید، گلیکوسید آمیگدالین و هیدروژن سیانید یا همان اسید هیدروسانیک است. نیم دیگر باقی‌مانده‌ی این روغن هم، مانند روغن بادام شیرین شامل چربی تک غیر اشباع و ترکیبات دیگر است.

ار ویژگی‌های روغن بادام تلخ، مواد سمی آن است. از نظر ظاهر هم دانه‌ی بادام تلخ از نظر شکلی،‌ کوتاه‌تر و پهن‌تر از بادام شیرین است. به دلیل سمی بودن این روغن، جهت هرگونه مصرف درمانی و خوراکی حتماً با پزشک مشورت کنید چرا که مصرف در حجم زیاد، اثرات بدی بر عملکرد بدن می‌گذارد. همچنین در دوران بارداری و شیردهی باید از مصرف این روغن، جداً پرهیز شود چرا که برای جنین و نوزاد آسیب زننده است.

مواد تشکیل دهند‌ه‌ی بادام تلخ

ویژگی‌های درمانی روغن بادام تلخ

 بهبود عفونت گوش

درمان و بهبود عفونت گوش یکی ار کاربردهای این روغن است. بدین صورت که باعث نرم شدن مایع درون گوش می‌شود و از این طریق گرفتگی‌های داخل سیستم گوش را باز می‌کند. برای این کار، مقدار یک قاشق غذاخوری از روغن این بادام را درون ظرفی حاوی مقدار کمی آب داغ بریزید، هم زده و سپس محلول را آرام آرام مثل قطره‌های دارویی درون گوش خود بچکانید.

بالابردن میزان ادرار و پاکسازی سموم بدن

همه می‌دانیم که سیستم بدن به طور اتومات سموم بدن را روزانه دفع می‌کند. بدین صورت که مواد سمی موجود در بدن را از طریق تعریق، ادرار و مدفوع خارج می‌کند. زمانی که روغن بادام تلخ به میزان خیلی کم خورده ‌می‌شود، سیستم دفع سموم بدن، تلاش می‌کند آن را با ادرار زیاد دفع کند و از این رو بدن را وادار به افزایش حجم ادرار می‌‌کند. این ادرار کردن مکرر می‌تواند به دفع سموم و پاکسازی بدن کمک کند.

ضد سرطان

مطالعات اخیر نشان داده است که به دلیل وجود ماده‌ی هیدروژن سیانید یا اسید هیدروسیانیک، روغن بادام تلخ، قابلیت مبارزه با رشد سلول‌های سرطانی را دارد. به این ترتیب سلول‌های سالم، سالم می‌مانند و رشد و ترمیم می‌یابند.

خاصیت ضد میکروبی

دو ماده‌ی مهم در روغن بادام تلخ وجود دارد، یعنی هیدروژن سیانید و بنزآلدهید، که برای مبارزه با باکتری‌ها، میکروب‌ها، قارچ‌ها و ویروس‌ها هم بسیار مهم و سمی هستند.

بهبود تب

از قدیم‌الایام ، ترکیباتی که تلخ هستند را مانند کینین برای بهبود تب مورد استفاده قرار می‌دادند. زیرا که همه‌ی مواد تلخ حاوی ترکیبات آلکالینی هستند که با اندازه‌های مختلف، سمی محسوب می‌شوند. این سمی و تلخ بودن مانع رشد باکتری‌ها، میکروب‌ها و ویروس‌ها در بدن می‌شود.

روغن بادام تلخ را  در دوزهای بسیار کم برای درمان تب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بهبود درد و اسپاسم‌‌های عضلانی

بسیاری از افراد به اسپاسم‌های عضلانی مبتلا شده‌اند و با درد آن آشنا هستند. یکی از خواص بادام تلخ، خاصیت آرامش بخشی و تسکین دهندگی درد است. استفاده از این روغن، برای درمان درد‌های عضلات و اسپاسم زانو هم مورد توجه است.

آرام بخشی و تسکین درد

ماده‌ای در روغن بادام تلخ وجود دارد به نام گلیکوسید آمیگدالین که روی اعصاب تاثیرگذار است و آن‌ها را نسبت به هر نوع احساسی از جمله درد، بی حس می‌کند. البته این ماده در صورت خوردن باعث بیهوشی می‌شود. بنابراین حتماً باید استعمال خارجی داشته باشد.

باید گفت اگر به سردرد دچار شدید، مقداری از روغن بادام تلخ را با کمی سرکه می‌توانید مخلوط کنید و این محلول روغنی را را روی قسمت پیشانی و شقیقه‌ها مالیده و به آرامی ماساژ دهید.

ویژگی‌های درمانی روغن بادام تلخ

روش شناسایی روغن بادام تلخ خالص

مایع روغن بادام تلخ، یک مایع شفاف است به رنگ زرد روشن. اگر که این روغن کهنه باشد، مایع آن کدر می‌شود و آن روشنی را ازدست‌می‌دهد . همچنین بوییدن این روغن یکی دیگر از روش‌های شناسایی است. بوی این روغن قوی و تلخ است و از روی همین تلخی می‌توانید به تلخ یا شیرین بودن آن پی ببرید.

باید اشاره کرد که این روغن به راحتی با اکسیژن هوا اکسید می‌شود، پس توصیه می‌شود که آن را در ظرف در بسته قرار بدهید و در محیط تاریک و سرد نگهداری کنید.