راهنمای خرید بادام و نکات نگهداری از آنبا خرید بادام از یک مرکز فروش مطمئن و در حالت بسته‌بندی می‌توان از استاندارد و بهداشتی بودن بادام، اطمینان داشت. ولی نکاتی به عنوان راهنما برای خرید و همچنین برای نگهداری بیشتر و مفیدتر از این خشکبار مغذی وجود دارد که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت. از فروشگاه پیش رو می‌توانید بادام را به صورت اینترنتی با قیمت مناسب خرید فرمایید. در ادامه با ما همراه باشید.

درباره‌‌ی بادام

بادام، میوه‌ی درختی بومی خاورمیانه‌ است که در دسته‌بندی خشکبار قرار می‌گیرد.  در ایران نیز مناطق زیادی است که این محصول تولید می‌شود. این ماده از مغزهاست و علاوه بر خوشمزه بودن، بسیار مقوی، مغذی و حاوی انواع ویتامین، پروتئین، کلسیم، روی و… می‌باشد. بنابراین طرفداران زیادی دارد، بخوصوص برای کسانی که به خوردن تنقلات سالم اعتقاد ویژه‌ای دارند یا والدینی که سعی دارند فرزندان خود را به خوردن تنقلات سالم عادت بدهند. اما یکی از مشکلاتی که وجود دارد تشخیص تازه‌بودن و نحوه‌ی نگهداری از آن است که بادام خریداری شده را بتوان در طول دوره‌ی بیشتری با کیفیت استاندارد حفظ کرد.

درباره‌ی بادام

نکات قابل توجه و راهنماگر در خرید بادام

بادام انواع مختلف و گوناگونی دارد؛ از بادام درختی گرفته تا زمینی که هرکدام دسته مختص خود را دارند. بعضی از آنها با پوست عرضه می‌شوند، بعضی هم بصورت مغز بادام و همچنین بصورت خلال بادام . بعضی بادام ها بو داده و بعضی‌ها هم خام می باشند.

بنکته‌ای که وجود دارد بعضی بادام‌ها ممکن است کهنه باشند. بادام‌های کهنه درپوست کوچک می شوند. روشی که می‌شود بادام تازه را تشخیص داد، این عمل ساده است، یک بادام را بردارید و کنار گوش خود تکان دهید. اگر صدا داد یعنی بادام در پوست کوچک شده و تکان می خورد. در واقع زمان زیادی از آن گدشته است. روش ساده‌ی دیگر هم این است که بادام را بردارید، شکسته و داخلش را ببینید. در این صورت با دیدن سفیدی و یکدستی، سالم است اما اگر زرد رنگ بود با خط‌ هایی شبیه به کندوی زنبور یعنی کیفیت خوبی ندارد.

باید اشاره کرد اگر بادام کهنه خریدید از مصرف آن نگران نباشید، تنها تفاوت آن با بادام خوب در طعم و مزه است.

نکات قابل توجه و رهنماگر در خرید بادام

 

نگهداری بادام

در جای خشک و خنک و دور از نور آفتاب نگهداری شود.

این جمله را بارها شنیده‌ایم و روی بسته‌بندی‌ها نیز خوانده‌ایم، این مطلب راجع به بادام نیز وجود دارد. برای اینکه آنتی اکسیدان‌هایی که در بادام است در صورت مهیا بودن شرایط نگهداری تا مدت زمان بسیار طولانی می توانند حفظ شوند. دلیل فاسد شدن این دانه نیز در هوای آزاد، چربی زیاد است.

تحقیقات نشان می دهد که بادام خام بسته‌بندی شده در شرایط خنک و تاریک تا دو سال می تواند بماند. همین شرایط برای بادام بو داده شده هم صدق می‌کند ولی ماندگاری کمتری دارد.

نکات نگهداری و راهنماگر بادام

 

نگهداری بادام در شرایط مکانی مختلف

بادام در آشپزخانه؛
باید بدانید که آشپزخانه به دلیل اینکه عموماُ دمای بالایی دارد محل مناسی برای نگهداری بادام نمی‌باشد زیرا که همانطور که گفته شد مغز بادام دارای میزان زیادی چربی است و دما موجب فاسد شدن آن می‌گردد و سریع تغییر طعم می‌دهد.

بادام در خارج از فریزر؛
پاکت های کاغذی گزینه‌ی دیگری است، چرا که نور و رطوبت را عبور نمی دهد. بادام را داخل پاکت‌های کاغذی بسته‌بندی کنید و در مکان خنک قرار دهید.

بادام در فریز؛
بادام را داخل یک ظرف دربسته بدون امکان نفوذ هوای بیرونی و رطوبت قرار دهید و داخل فریزر بگذارید. دقت کنید که حتماً در ظرف در بسته باشد و نه کیسه فریزر، چرا که باعث ایجاد بوی نامطبوع در بادام می‌شود.

بادام در یخچال؛
بازهم بادام را می توان در یک ظرف دربسته و غیر قابل نفوذ گذاشت و در یخچال قرار داد ولی تا 6 ماه ماندگاری دارد. بعد از شش ماه تغییر رنگ می‌دهد و کدر خواهد شد.

نگهداری از بادام در شرایط مکانی مختلف