خواص و عوارض مصرف بادام در دوران زمینی ـ فروش اینترنتی بادامبادام زمینی از جمله‌ مغزهای پرطرفدار دارای کلسیم و مواد مغذی‌ای است که امکان خرید عمده‌ی بادام به صورت اینترنتی از طریق این درگاه میسر است. مصرف بادام زمینی به خانم‌های باردار در دوران بارداری توصیه می‌شود. در این مطلب به خواص و عوارض مصرف بادام زمینی در دوران بارداری می‌پردازیم.

خواص بادام زمینی برای جنین

افزایش رشد مغز

بادام زمینی یک غذای مقوی برای مغز محسوب می‌شود زیرا همانطور که می‌دانید در دوران بارداری چنین غذا را از بدن مادر خود دریافت می کند. به طور کلی این ماده بر هوش کودک اثر مثبتی نیز دارد.

جلوگیری از بروز نقص های مادرزادی

نقص مادر زادی زمانی که در دوران رشد جنین، اختلالی ایجاد شود به وجود می‌آید و یا اینکه مواد مغذی برای رشد جنین وجود نداشته باشد. بادام زمینی دارای ویتامین‌ها و مواد مغذی‌ای است که به این مسئله کمک می‌کند.

 

خواص بادام زمینی برای جنین

خواص بادام زمینی برای مادران باردار

جلوگیری از دیابت در این دوران

بادام زمینی یک منبع کامل حاوی منگنز است. منگنز موثری در تنظیم قند خون در این ایام  دارد و همچنین از بروز دیابت  جلوگیری می‌کند. همچنین بادام در افزایش جذب کلسیم نیز موثر است.

منبع کالری برای مادران باردار

نیاز داشتن به کالری در تمامی مادران باردار وجو دارد. البته این نیاز متفاوت است اما مصرف بادام زمینی به عنوان یک تقویت کننده انرژی زا قابل اهمیت است. از آنجایی که مادران باردار در طول روز به دلیل حمل وزن، احساس خستگی می کنند استفاده از این منبع می تواند انرژی آن‌ها را بازتولید نماید

کنترل خطر بیماری های حساسیتی

تحقیقات به عمل‌آمده نشان می‌دهد که مادران بارداری که از بادام زمینی استفاده می‌کنند، خطر ابتلا‌ی آنها به بیماری‌های حساسیتی به مراتب کمتر شده‌است. این بیماری‌های حساسیتی حتی شامل آسم هم می‌شود.

بهبود و کنترل فشار خون

باید بدانید که فشار خون بالا در دور‌ه‌ی بارداری برای مادر و جنین خطر مرگ دارد. به همین منظور علاوه براینکه بهتر است مرتباً  فشار خون چک شود. همچنین برای کنترل فشار خون. مادران باردار می توانند مقداری بادام زمینی به رژیم غذایی روزانه خود اضافه نمایند. همچنین باید خاطر نشان کرد، این ماده برای حفظ سلامت قلب نیز کمک کننده‌ی موثری است.

مبارزه با افسردگی

بسیار طبیعی است که مادران باردار در دوران بارداری در خطر افسردگی باشند. استرس‌های ناشی از این دوران می‌توانند برای هر مادری وجود داشته باشد. توصیه می‌شود برای مقابله با این مشکل از بادام زمینی استفاده شود زیرا که در این ماده خاصیت شادی بخشی وجود دارد.

خواص بادام زمینی برای مادران باردار
پوست سالم در بارداری

زیبایی و سلامت پوست همیشه در هرشرایطی برای‌ خانم‌ها مهم است اما در بعضی مواقع مثل دوران بارداری مراقبت‌های پوستی رعایت موارد خاصی را می‌طلبد.

یکی از مشکلات مهم برای مادران باردار این است که مشکل پوستی‌ای که دارند را چگونه با روش سالم درمان کنند، زیرا از مصرف مواد آرایشی حدوداً منع می شوند. برای اینکه آن‌ها این مشکلات پوستی را بتوانند با روش ایمنی رفع کنند توصیه می‌شود بادام زمینی مصرف بکنند، زیرا در بادام موادی مانند آنتی اکسیدان‌ها  و ویتامین E وجود دارد که برای زیبایی پوست موثر است.

پوست سالم در بارداری

عوارض مصرف بادام زمینی در دوران بارداری

توجه داشته‌باشید در خانواده‌ی بعضی مادران، حساسیت به یادام زمینی وجود دارد و یا سابقه بیماری‌هایی مثل آسم، اگزما، تب یونجه و سایر حساسیت‌ها دیده شده است. بنابراین به  مادرانی که این علائم را در خانواده دارند توصیه می‌شود از مصرف این ماده خودداری کنند.

بهتر است بدانید که اولین نشانه های مربوط به بروز حساسیت آبریزش بینی است یا خارش قسمت‌هایی از بدن. اگر حساسیت پیشرفت کرد به صورت استفراغ، تهوع، سوزش زبان، ناراحتی‌های شکمی، گلودرد، سختی تنفس و یا درد بروز می‌کند که می‌تواند در نهایت مرگ آفرین باشد.

عوارض مصرف بادام زمینی در دوران بارداری