شرکت بادام ایران میتواند اطلاعات کامل و مفیدی در مورد بادام خیس، طرز خیس کردن بادام و خواص شگفت انگیز بادام خیس به بازار هدف ارائه کند. متقاضیان بادام خیس میتوانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بادام خیس، طرز خیس کردن بادام و خواص شگفت انگیز آن با کارشناسان فروش شرکت بادام ایران تماس بگیرند.

 بادام خیس شده

بادام خیس شده بادامی است که به مدت 24 ساعت درون آب خیسانده شده و سپس مصرف می‌شود. عموم مصرف کنندگان بادام اطلاع ندارند که پوست قهوه ای بادام حاوی تانین است که مانع جذب مواد مغذی بادام در بدن میشود. وقتی بادام را خیس میکنیم پوست بادام به راحتی از بادام جدا میشود و باعث میشود که مواد مغذی بادام آزاد شده و جذب بدن شود. خیس شدن بادام نیز باعث هضم آسانتر بادام می شود. هنگامی که بادام در آب خیسانده می‌شود، نوعی مهار کننده آنزیم از پوست آن آزاد می‌شود که در اصل وسیله ای است در محافظت از دانه تا زمانی که رطوبت را به منظور جوانه زنی به خود جذب کند. در اصل خیس کردن بادام سرعت ورود مواد مفید آن به دستگاه گردش خون و اندام‌ها و قدرت جذب ویتامین‌ ها و مواد معدنی بادام را افزایش داده و همچنین فعالیت آنزیم‌هایی را که موجب بهبود هضم می‌شوند، تحریک می‌کند. در نهایت، بادام خیس شده، بافت خوشایندتری برای خوردن دارد و می‌تواند در آماده ‌سازی انواع غذاها استفاده شود.

 

روش خیس کردن بادام

اگر تمایل دارید از بادام خام، بادام خیس خورده تهیه کنید، باید حداقل از یک‌ روز قبل، شروع به کار کنید. روش خیس کردن بادام بسیار ساده است؛ درست‌ ترین و سنجیده ‌ترین روش برای این کار،بادام ها را داخل کاسه ای بریزید و آب آشامیدنی گرم را به آن اضافه کنید تا کاملا سطح بادام ها را بپوشاند.به ازای هر 1 فنجان (140 گرم) بادام 1 قاشق چای خوری نمک به آن اضافه کنید، سپس روی کاسه را پوشانده و بگذارید یک شب یا به مدت 8 تا 12 ساعت بادام خیس شود. در مرحله بعد بادام ها را از صافی عبور داده، بشویید و در صورت تمایل پوست آن ها را بگیرید. سپس با حوله کاغذی تمیز بادام ها را خشک کرده و در آخر آن را در یخچال قرار دهید و به مدت یک هفته بهره گیری کنید.

خواص بادام خیس شده

میزان و یتامین E موجود در بادام خیس، به طور قابل ملاحظه‌ای بیشتر از بادام خام معمولی است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان، باعث بهبود التهابات و آسیب های پوست و مو می ‌شود. با مقادیر بالاتر اسید فولیک نسبت به بادام خام، می ‌تواند از صدمات به کانال عصبی جنین که بر اثر کمبود فولات ایجاد می‌ شود، جلوگیری کند. بادام خیس با داشتن میزان فیبر خوراکی مناسب، می‌ تواند به تنظیم حرکات دودی دستگاه گوارش کمک کرده وعلائم یبوست، سوء هاضمه، نفخ و دل درد را کاهش دهد. فیبر موجود در بادام خیس، نه تنها به روند هضم کمک می ‌کند، بلکه از احساس گرسنگی هم جلوگیری می ‌کند. لذا برای افرادی که سعی دارند کالری دریافتی خود را کاهش داده و وزن کم کنند، ایده‌آل است. بادام خیس، حاوی مقادیر بالایی از چربی‌ های دارای یک یا چند پیوند غیراشباع است که می ‌تواند به تعدیل کلسترول خون کمک کرده و از سکته‌ های قلبی و مغزی و همچنین گرفتگی رگ جلوگیری کند.

 

بادام خیس مقوی تر از بادام خشک

بادام خیس مقوی تر از بادام خشک میباشد. خیس کردن بادام و کندن پوست آن باعث می‌شود که از مواد مغذی موجود در آن مانند ویتامین E بیشتر بهره‌مند شوید. همچنین یتامین E موجود در بادام خیس شده به احیای سلولی کمک زیادی می‌کند. عمل خیس کردن بادام باعث نرم‌تر شدن آن می‌شود و به همین دلیل به راحتی جویده شده و راحت‌تر هضم می‌شود. مصرف روزانه 5 عدد بادام خیس شده باعث تقویت حافظه می‌شود و ویتامین E، زینک (روی)، کلسیم، منیزیم و امگا 3 بیشتری جذب بدن می‌ شود. بنابراین برای جذب مواد مغذی بیشتر و هضم راحت‌تر بادام  توصیه می‌کنیم بادام را قبل از مصرف به مدت حداقل 8 ساعت خیس و سپس میل کنید زمانی که بادام را به مدت یک شب خیس می‌کنید می‌توانید آن را به صورت یک خمیر یکدست بکوبید. به این ترتیب علاوه بر مصرف آن می‌توانید این خمیر را به صورت کرم مرطوب‌کننده طبیعی و ماسک صورت به مدت 20 دقیقه روی پوست بزنید. همین کار ساده باعث می‌شود که پوست تان شاداب‌تر و زیباتر شود. علاوه بر این اگر پوستتان به خاطر خستگی یا استرس کدر شده باشد ماسک پودر بادام برایتان مناسب است چون پوست را شفاف می‌کند.