فواید بادام درختی برای پوست و مو

بادام درختی یکی از انواع بادام‌هایی است که خواص شگفت‌انگیزی از آن برای پوست و مو کشف شده‌است. با ما همراه باشید تا از خواص این مغز پرطرفدار آشنا شویم.

با خرید بادام درختی از فروشگاه اینترنتی بادام‌ایران از مزیت‌های بادام برخوردار شوید.

خرید و مصرف بادام درختی چه فوایدی برای پوست دارد؟

خاصیت ضد آکنه و ضد جوش

جوش‌ها و آکنه‌ها یکی از مشکلات پوستی‌ای است که همواره بعضی افراد با آن درگیر هستند و رفع آن یکی از دغدغه‌های همیشگی آنان است. برای رفع این مشکل، پیشنهاد می‌شود بادام درختی مصرف کنید، زیرا که اسیدهای چرب ضروری موجود در آن، کنترل چربی پوست برای درمان آکنه و جوش صورت به ویژه جوش های سر سیاه را بر عهده می‌گیرند.

خاصیت ضد آفتابی

همه‌ی ما بخصوص در فصل تابستان به ویژه در شهرهای گرم‌تر، روزانه در معرض آفتاب قرار داریم و این خطر آفتاب سوختگی را برای ما به همراه دارد. جالب است بدانید که بادام، بخاطر وجود ویتامین E مثل یک عایق در برابر آفتاب عمل می‌کند و آسیب‌های پوستی ناشی از تابش خورشید و آفتاب سوختگی را به حداقل ممکن می‌رساند.

خاصیت مرطوب کنندگی

ویتامین ای، ویتامینی است که خاصیت آبرسانی دارد. پوست نیز برای اینکه دچار خشکی و آسیب نشود به ویژه در فصل زمستان، نیاز دارد که همواره مرطوب باشد. بادام درختی به عنوان مغزی که شامل مقادیر بالایی ویتامین ای است، یعنی ویتامینی که خواص آبرسانی دارد، می‌تواند به درمان خشکی پوست کمک کند.

خاصیت جوان سازی

اگر می‌خواهید چین و چروک‌های صورت خود را کاهش دهید پیشنهاد می‌شود بادام را  در رژیم روزانه‌ی خود قرار دهید. زیرا بادام، مقادیر بالای آنتی اکسیدان و ویتامین ای دارد که با این اوصاف یکی از بهترین روش‌های خانگی برای شفاف‌سازی و جوان‌سازی پوست است. همچنین اگر دچار مشکل سیاهی دور چشم هستید می‌توانید از بادام برای روشن‌تر کردن پوست آن ناحیه کمک بگیرید. برای اینکار بادام را خیس کرده و سپس خورد کرده و در میان یک پارچه‌ی نخی تمیز قرار دهید و یک ساعت بر روی چشم‌ها قرار دهید و بعد از یک ساعت آن را با آب سرد بشویید.

خرید و مصرف بادام درختی چه فوایدی برای پوست دارد؟

 

خرید و مصرف بادام درختی چه فوایدی برای مو دارد؟

خاصیت تغذیه کنندگی

موها هم نیاز به تغذیه دارند و بادام به دلیل یکی از مواد مغذی از جمله اسیدهای چرب غیر اشباع و ویتامین های A، D، B1، B2 و B6 می باشد می‌تواند به میزان قابل توجهی به تغذیه موی سر کمک کند. وقتی موها به درستی تغذیه شوند از خشکی در می‌آیند و نرم‌تر و درخشان‌تر می شوند.

خاصیت ضد شوره و ضد ریزش

بادام به دلیل خواص مرطوب کنندگی علاوه‌بر آبرسانی پوست صورت، در آب‌رسانی پوست سر نیز موثر است و همچنین به درمان التهاب و خارش‌هایی که منجر به شوره‌ی سر می‌شود، کمک می‌نماید.
همچنین اگر احساس می‌کنید موهایتان بیش از حد معمول ریزش دارد، بدانید که مواد مغذی موجود در بادام به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و مشکل ریزش مو را تا حدی حل می‌کند.

علاوه‌ بر این، گاهی اوقات پیش می‌آید که افراد، بخوصوص خانم‌ها از کندی رشد موی خود گله دارند. برای اینکه موها را تقویت نمایید تا هم کیفیت بهتر و هم رشد سریع‌تری داشته‌باشند، پیشنهاد می‌شود بادام را مدنظر قرار دهید. مقادیر بسیاری ویتامین و مواد معدنی به ویژه منیزیم روی تقویت فولیکول‌های مو و افزایش رشد مو تاثیرگذار است.

 

 

خرید و مصرف بادام درختی چه فوایدی برای مو دارد؟