پوست بادام همچون مغز بادام نیز دارای کاربرد و خاصیت میباشد. شرکت بادام ایران میتواند اطلاعات سودمندی درباره خواص و کاربرد پوست بادام ارائه دهد. متقاضیان علاقمند به کسب اطلاعات در مورد پوست بادام می توانند با کارشناسان فروش شرکت تماس بگیرند.

استفاده از پوست بادام در ساخت خمیر دندان طبیعی

برای ساخت خمیر دندان طبیعی و سنتی که استفاده از آن اثر زیادی در سفیدی و سلامت دندان‌ها دارد، به مقداری پوست چوبی بادام و مقداری نمک طبیعی نیاز داریم. سپس پوست چوبی بادام را به‌روی توری و شعله قرار داده تا کاملاً ذغال شود و در ادامه ذغالها را آسیاب و الک کرده تا کاملاً نرم شوند و بعد به آن نمک را اضافه کنید. اکنون خمیر دندان آماده است مسواک زدن با این خمیردندان طبیعی، دندانها را سفید و براق می‌کند و مانع از خرابی آنها می‌شود.

استفاده از پوست بادام در ساخت چوب پلاستیک

یکی از مهم‌ترین راهکارهای موجود در ساخت چوب پلاستیک، استفاده از پسماندها و ضایعات محصولات کشاورزی و باغی در تولید فراورده‌های بر پایه الیاف، ذرات چوبی و پوست درختان است. بادام یکی از منابع مهم طبیعی در جهان است که پوست عموماً در طی تولید هسته خوراکی از آن جدا شده و سوزانده یا دفع می‌شود. با توجه به محدودیت منابع جنگلی و کمبود ماده اولیه در صنایع چوب، استفاده از پسماندهای کشاورزی به عنوان ماده اولیه می‌تواند باعث استفاده کم‌تر از درختان جنگلی در ساخت مصنوعات چوبی شود. همچنین از دفع و سوزانده شدن این ضایعات که باعث تخریب خاک و آلودگی محیط زیست می‌شود، جلوگیری خواهد شد. ضمن اینکه هزینه نگهداری کمتری در مقایسه با چوب دارد.

تولید زغال با استفاده از پوست بادام

باتوجه به کمبود چوب در ایران، نیاز به راهکاری برای جبران این کمبود امری حیاتی است و یکی از مهمترین راهکارها، استفاده از پسماندهای کشاورزی در تولید محصولات بر پایه چوب است. درصد ترکیبات پوسته چوبی بادام نشان داد که میزان مواد آلی قابل اشتعال این ماده قابل قبول (حدود ۸۵ درصد) است. از این رو پوست بادام، مواد مناسبی برای تولید زغال فشرده به شمار می‌رود. زغال تولیدی بدون بو و دود بوده و همچنین قابلیت اشتعال، میزان حرارت و طول عمر قابل قبولی دارد. از این رو زغال اختراعی تولید شده قابلیت استفاده و تولید درصنعت را دارد.

کود پوست بادام برای گلدان

کود پوست بادام  ترکیبی فوق العاده و بسیار مفید با خاک گلدان یا باغچه را ایجاد می کند. از پوست بادام زمینی می توان به عنوان کود برای گیاهان آپارتمانی یا گیاهان فضاهای باز استفاده کرد. ترکیب پوست بادام زمینی با خاک باعث افزایش حاصلخیری آن خاک شده و باعث رشد بیشتر گیاه در گلدان یا حتی خاک باغچه می شود. کار دیگری که پوست بادام زمینی در گلدان می کند این است که باعث می شود ریشه ی گیاهان به خوبی در خاک رشد کنند در واقع فضای خوبی را برای رشد آن ها ایجاد می کند. مزیت مهم کود پوست بادام این است که بسیار ارزان است به راحتی قابل دسترسی است و استفاده از آن دردسر های استفاده از کودهای دیگر را ندارد.