ماسک بادام

تقریباُ همه‌ی ما با خواص و فرآورده‌های بادام آشنا هستیم اما شاید جالب باشد که بدانید از بادام می‌شود ماسک صورت فوق‌العاده موثری نیز تهیه کرد تا به زیبایی دوچندان پوست کمک شود. در این مقاله با انواع ماسک‌هایی که با بادام تهیه می‌شود آشنا خواهید شد. اگر نیز قصد تهیه این ماسک‌ها را داشته باشید، در سایت پیش‌رو، فروش اینترنتی انواع بادام با قیمت مناسب، در دسترس است. با ما همراه باشید.

چرا خرید بادام برای ماسک صورت؟

ابتدا بهتر است با خواص بادام برای زیبایی و پوست، بیشتر و بهتر آشنا شویم. بادام میوه‌ای است که مقادیر زیادی ویتامین E در خود دارد. این ویتامین خاصیت آبرسانی فراوان دارد و درست مثل یک مرطوب کننده‌ی عالی برای پوست‌های خشک عمل می‌کند. همچنین برای کسانی که در خطر آفتاب سوختگی هستند، مثل یک محافظ در برابر نور خورشید است. نکته‌ی دیگر، اسیدهای چربی است که در بادام وجود دارد و با کنترل چربی پوست، به درمان آکنه و جوش‌های صورت کمک می‌کند.

از دیگر فواید بادام کمک به رفع چین و چروک پوستی و حذف سلول‌های مرده‌ی آن و جوانسازی پوست است. به این صورت که میزان بالای آنتی‌اکسیدان‌ها در بادام، مثل یک اسکراب طبیعی اقدام می‌کنند. از دیگر فواید بادام، کمکی است که به گردش خون در پوست می‌کند. خصوصاً پوست زیر چشم، به این صورت که از پف زیر چشم و سیاهی آن جلوگیری می‌نماید.

چرا خرید بادام برای پوست؟

انواع ماسک بادام

ماسک بادام معمولی

بادام را در آب خیس نمایید،سپس له کنید و پوره‌ی بادام را درون یک پارچه‌ی نخی قرار داده و روی چشم خود بگذارید و بعد از یک ساعت، صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک بادام و گلاب

برای تهه‌ی این ماسک ابتدا باید بادام را خیس کنید، سپس له کرده و به آن مقداری گلاب و مقدار کمی از کرم نرم‌کننده را اضافه کنید و مخلوط کرده تا خمیر ماسک بدست آید. این ماسک را بعد از 15 دقیقه می‌توانید بشویید.

ماسک بادام و عسل

بادام را پودر کنید و یک قاشق غذاخوری پودر را با یک قاشق چایخوری از عسل و همچنین یک قاشق چایخوری ماست مخلوط کرده تا خمیر ماسک به دست بیاید. بعد از حدد10 دقیقه می‌توانید آن را بشویید.

ماسک بادام و شیر

ابتدا بادام را پودر کنید، سپس یک قاشق چایخوری از آن را با همین مقدار شیر، مخلوط کرده تا جایی که به یک خمیر نرم تبدیل شود. حدوداً این ماسک را 15 دقیقه بر روی پوست خود قرار داده و بعد با آب سرد بشویید.

ماسک بادام و تخم مرغ

برای تهیه‌ی این ماسک، ابتدا مانند ماسک بادام و گلاب مقداری بادام را خیس کنید، سپس له کرده و یک عدد سفیده‌ی تخم مرغ را جدا کرده و به آن اضافه کنید. سپس  نصف قاشق چایخوری آب لیموی تازه نیز اضافه کنید و بعد از ترکیب، این ماسک بدست می‌آید. بعد از مدت 10 دقیقه می‌توانیدد صورت خود را با آب سرد بشویید.

ماسک بادام و روغن زیتون

برای تهیه‌ی این ماسک نیز، ابتدا بادام را خیس کرده و سپس آن را له کنید. یک قاشق غذاخوری از بادام له شده  را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری از ماست مخلوط کرده، سپس بعد از 10 دقیقه با آب ولرم بشویید.

 

انواع ماسک بادام

نحوه‌ی استفاده از ماسک

برای اینکه از هرکدام از این ماسک‌ها استفاده کنید، ابتدا صورت خود را کامل بشویید تا از هرگونه مواد احتمالی آرایشی پاک باشد تا ماسک، اثر خود را برهمه‌ی نقاط صورت بگذارد.

نوک انگشتان خود را به توده‌ی خمیر ماسکی که ساخته‌اید آغشته کنید و از بالای گردن خود شروع کرده تا آرام به ناحیه‌ی صورت برسد. با استفاده از نوک انگشت، توده را روی صورت پهن کنید تا حتماً یک لایه‌ی یکنواخت ایجاد شود. مراقب باشید ماسک را به منافذ بینی، به لب و چشم نزنید.
همانطور که خواندید عموم ماسک ها حدود ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی صورت باید بمانند. در طول زمانی که ماسک روی صورت است، می توانید تنفس عمیق و یا مراقبه را تمرین کنید یا اینکه می‌توانید کتاب یا مجله بخوانید. بعد از گذشت این زمان ماسک را با آب، کاملاً شستشو دهید و صورت خود را با حوله خشک نمایید. حال باید اثر ماسک را روی خود تقریباً مشاهده کنید، صورتی نرم‌تر و شفاف‌تر.

امیدواریم که از درست کردن این ماسک‌ها لذت ببرید.

نحوه‌ی استفاده از ماسک